f

Wednesday, September 18, 2013

Moebius, a visionary artist.

I take a break from my last work (see yesterday's post). I can't find new ideas to continue.
Today, instead I'm going to show you a drawing of one of my favorite illustrators. A French artist, Jean Giraud, alias Moebius (1938-2010). I always have admired Moebius, I love the sharpness and precision of his lines, the bright and almost primary colors. And of course the theme of his illustrations. Moebius was really a visionary artist.

I'm inspired by the necklace in this drawing, I'll try to do something in the same idea, native American style.

Je fais une pause sur mon dernier travail (voir post d'hier). Je n'arrive pas à trouver de nouvelles idées pour continuer.
Aujourd'hui, à la place, je vais vous montrer un dessin d'un de mes illustrateur préféré. Un artiste français, Jean Giraud, alias Moebius (1938-2010). Depuis toujours j'admire Moebius, j'aime la netteté et la précision de ses lignes, les couleurs vives et presque primaires. Et bien sûr, le thème de ses illustrations. Moebius était vraiment un artiste visionnaire.

Je suis inspirée par le collier dans ce dessin. J'essaierais de faire quelque chose dans la même idée, dans le style indien américain.


No comments: