f

Monday, November 25, 2013

The poetry of fibers, one of a kind creation

VILTE is a fiber artist and designer from Kaunas, Lithuania.
Today something different, it's not jewelry except than sometimes, clothes may look like jewelry, for example like those created by V i l t e, a Lithuanian designer, and this is what she says about her work :

"I work with various kinds of wool and other natural fibers. I always prefer organic, sustainable materials for my felted items. 
Raw wool that I use in some of my pieces comes only from small scale shepherds who love and care for their sheep.
I also practice dyeing with plants in eco friendly way..."
You can visit her website and see her beautiful creations HERE

Aujourd'hui quelque chose de different, pas des bijoux, sauf que parfois les vêtements peuvent ressembler à des bijoux, comme par exemple ceux créés par Vilte, une créatrice Lithuanienne. Voici ce qu'elle dit de son travail :

"Je travaille avec différente sotre de laine et autres fibres. Je préfère toujours l'organique, matériaux durables pour mes articles en feutres. La laine brute que j'utilise dans certaines de mes pièces ne vient que de petits bergeries dont les bergers aiment et prennent soin de leurs moutons.
Je pratique aussi la teinture végétale écologique..."
Vous pouvez visiter son site et découvrir ses belles créations ICI.

No comments: