f

Thursday, October 31, 2013

Acrylic resin sculptures, African mask.

Today I'm going to talk about something my husband created. Alain is very creative but he prefers position of a low visibility, so I won't say many things about him, only about his work.
For the making of those colored resin sculptures he started by molding a cast of an ancient stone African mask. The result is stunning, especially the way those culptures catches the light.
I had a lot of fun to take pictures of these sculptures "light traps".
Aujourd'hui je parlerais de quelque chose que mon mari a créé. Alain est très créatif mais il préfère rester dans l'ombre, donc je ne dirais pas grand chose de lui, je parlerais seulement de son travail.
Pour la réalisation des ces sculptures de résine colorée il a commencé par faire le moule d'un ancien masque africain. Le résultat est étonnant, spécialement  la façon dont ces sculptures captent la lumière.
J'ai eu beaucoup de plaisir à faire les photos de ces sculptures "pièges à lumière".



















No comments: