f

Monday, August 10, 2015

Altered couture. Before After transformation.

I found this beautiful, but simple stretch organic cotton dress (brand : "Journal Standard") and I decided to add a few little fancy details. A really colorful ruffle for the bottom of the dress made of silk and tancel with a black stripe above and a green pocket removable with purple lace flowers (I embroidered the stalks myself and I'm rather satisfied by the effect!!). There is also a removable leather belt. The result is a unique Gypsy style dress, very comfortable and flattering.
DETAILS HERE
J'ai trouvé cette belle, mais simple robe en cotton organique extensible (marque : "Journal Standard") et j'ai décidé de lui rajouter quelques petites fantaisies. Un volant très coloré pour le bas de la robe, fait de soie et tancel avec une bande en cotton noire au-dessus et une poche verte avec des fleurs en dentelles (j'ai brodé moi-même les tiges, et je suis plutôt satisfaite de l'effet rendu). Il y a aussi une ceinture que l'on peut enlever. Le résultat est une robe de style Gipsy, très confortable et flatteuse pour la silhouette.
DETAILS ICI 

Details of the pocket and ruffle

No comments: