f

Tuesday, July 07, 2015

Metamorphose of a simple linen dress

This is my last creation. I found this dress and knew right away what I was going to do with it. This dress is made of a gorgeous fabric, pure Linen. Maybe some of you know that but Linen is one of the oldest textiles used in clothing. The Egyptians prized linen because of its ability to help keep them cool and they used it for clothes, shawls and bed coverings. Linen is certainly the most comfortable and easy fabric to wear.
So, here is the dress I made, before and after transformation. I adorned this dress with a large band of pure silk, from a silk scarf signed by the designer Lancetti.
More details HERE
C'est ma dernière création. J'ai trouvé cette robe et su immédiatement ce que j'allais en faire. Cette robe est faite d'un somptueux tissu en pure Lin. Peut-être que la plupart d'entres vous le sait mais le Lin est l'un des plus anciens textiles utilisé pour les vêtements. Les Egyptiens appréciaient le Lin pour ses propriétés rafraîchissantes et ils l'utilisaient pour les vêtements, châles et draps de lit. Le Lin est certainement la plus comfortable et facile matière à porter.
Alors voilà la robe que j'ai faite, avant et après transformation. J'ai orné cette robe avec une large bande de pure soie, provenant d'un foulard en soie signé par le créateur Lancetti.
Plus de détails ICI
BEFORE TRANSFORMATION

AFTER TRANSFORMATION

CLOSE-UP OF THE FABRIC, SILK & LINEN

No comments: